Mitt på dagen, runt 12:30.

Har haft bra dagar med mina föräldrar på besök.

I fredags hjälpte pappa oss med att såga ner det gamla äppelträdet. I eftermiddag så ska vi se till att samla ihop och köra bort resterna.

Igår var vi bl.a. på Billbäcks i Svärtinge. Ville ha lite smakråd och hjälp i valet av rhodhondendron. En buske fick följa med hem. Medan jag fixade lunchen så hjälpte pappa mig med planteringen.

På kvällen bjöd vi mina föräldrar på Rosegarden, deras julklapp. Premiär för oss alla då det är relativt nyöppnat i Norrköping. Maten riktigt god (som det brukar på Rosegarden-restaurangerna), servicen får dock ett litet minus när det gäller avplockning av tomma tallrikar.

Idag på förmiddagen så har jag hjälpt mamma med lite foton som skulle skickas på framkallning.

Men nu har de påbörjat sin resa hem till Småland igen.

Eftermiddag, runt 13:50.
Varmt och skönt ute. Perfekt väder för att få undan allt efter trädfällningen.
Efter åtta rundor med skottkärran så hade jag fått undan allt. Endast lite sågspån kvar på marken och en stubbe som skvallrar om vad som hänt.
Svettigt och lite småtungt, men skönt efteråt. Både i kropp och knopp.

Egentligen så skulle jag vilja fortsätta ute. Det finns en hel del arbete som väntar på mig ute i trädgården. Samtidigt så behöver vi bli klara med vårt lilla renoveringsprojekt. Nä trädgården får snällt vänta ett litet tag till.

Kväll, runt 18:30.

En tur förbi marknaden och tivolit i Klockaretorpet. Det har blivit lite av en tradition att åka förbi och kolla läget denna helg, varje år.

Efteråt en premiär-fika på Färgargården som öppnat för säsongen. En varsin våffla blev det i vårsolen.

Hemma körde jag sedan igång med slipningen. Såg ut som en bandit när jag körde igång arbetet. 😂

Efteråt slipdamm precis överallt. I håret, ansiktet och på kläderna. Försökte borsta av mig ute på balkongen.

Samtidigt så tog jag tillfället i akt och njöt lite extra av både utsikten och den värmande solen.

Kväll, runt 20:30.

Efter lite mat i magen så hann jag spackla det som behövdes i vårt gamla arbetsrum. Oj, vad lätt det gick. Imorgon blir det till att måla taket.

Kväll, runt 21:30.

Ikväll har vi besökt Skärblackas traditionsenliga valborgsmässofirande vid Tallen. Lars Stjärnkvist höll vårtalet och därefter var det fackeltåg fram till brasan som tändes.

Men nu avslutar vi denna kväll hemma i tv-soffan.